Većina potencijalnih klijenata koji nas traže ponude za izrada web stranice imaju ideju o elementima koje žele na web stranici. Iz tog razloga prvo pitanje koje im postavljamo je "zašto trebate web stranicu?", a ne "što želite na web stranici?". Na kraju krajeva, web stranica marketinški je alat vaše tvrtke. Za mnoge tvrtke web stranica je jedini prodajni kanal. Ako ju napravite kako treba, web stranica može postati i vaš glavni (možda i jedini potrebni) prodajni kanal.
O čemu brinuti pri izradi web stranice:
1. Postavite pametne ciljeve
Pobrinite se da su mjerljivi. Neki od ciljeva web stranice koje želimo čuti od vas: povećanje stope konverzije (npr. posjetitelja u kupce), rast prodaje, povećanje broja upita, poboljšanje imidža i slično.
2. Vodite računa o SEO (optimizaciji za tražilice)
Naučite ponešto o optimizaciji za tražilice (SEO), to je vještina kojom trebate baratati. I ne, to ne znači da ponekad nećete trebati pomoć stručnjaka. SEO optimizacija za tražilice nosi jednu od najviših stopa povrata na investiciju (ROI) u području marketinga. Ukoliko web stranicu kvalitetno prilagodite / optimizirate za tražilice, umjesto da razmišljate kako dovesti posjetitelje na web stranicu, imati ćete vremena posvetiti se stvarnoj djelatnosti vaše tvrtke.
3. Pri izradi web stranice tražite od agencije/progamera izradu iste na "open-source" platformi
Peporučamo WordPress (web stranice, portali i trgovine) i Magento (web trgovine). Ukoliko platite web stranicu utemeljenu na platformi/proizvodu određene lokalne tvrtke to bi značilo da ste "zaglavili" u višegodišnjoj vezi s istima u kojoj ćete plaćati visoku cijenu održavanja i nadogradnje. WordPress i Magento su platforme koje koriste milijuni progamera, te ćete uvijek biti u mogućnosti pronaći drugoga koji će vam pomoći s web stranicom (ako recimo dođe do problema u odnosu s tvrtkom koja vam je napravila web stranice).
4. Responzivnost web stranice
Pri traženju ponuda za izradu web stranice uvjerite se u sve funkcionalnosti koje vam pojedina tvrtka može isporučiti. Jedna od onih koju ne želite propustiti je responzivnosti, odnosno prilagođenost web stranice prikazu na mobitelima i tabletima. Web stranice koje izrađuje SOHOBITS u cijelosti su responzivne, odnosno prilagođene prikazu na mobitelima i tabletima.
5. Posudite ponešto i od konkurencije
Pri prikupljanju ideja za vašu novu web stranicu, potražite web stranice vaše konkurencije i zapišite si sve funkcionalnosti, poruke i elemente koje su dobro odradili.
6. Sadržaj
Najveći "usporivač" u procesu izrade web stranice je sadržaj. Ukoliko preko web stranice planirate prezentirati ili prodavati proizvode, pribavite fotografije istih i pripremite opise i karakteristike. Ukoliko prodajete usluge trebate kvalitetno i opširno opisati (da, svaku pojedinačno). Pribavite što više potrebnog sadržaja (fotografije, video, tekstovi), prije početka procesa izrade web stranice - uštedjeti ćete si tjedne.
7. Zašto?
Jeste li ikad prišli potencijalnom kupcu kojeg nikad ranije niste upoznali, uručili mu vizitku bez riječi i odšetali dalje?
Vjerojatno ne. Ako želite potaknuti određena ponašanja potencijalnih kupaca na vašoj web stranici, kao što je recimo prijava na newsletter, na web stranicu ne možete samo staviti kućice za unos e-mail adrese ili gumb "prijavi se na newsletter". Možete, ali dobiti ćete vrlo niske stope konverzije. Recite im zašto bi to trebali napraviti: "Prijavite se na newsletter kako biste dobivali posebne tjedne ponude".
8. Vjerujte osobi/tvrtki kojoj ste povjerili izrada web stranice
Najgori rezultati i najgore web stranice proizlaze iz stava kao što je "Znam što želim na web stranici, samo napravi što ti kažem". Platili ste stručnjaka zato što o dotičnom području zna nešto više od vas. Dopustite im da rade ono što znaju i vjerojatno ćete dobiti rezultat koji ste očekivali, ako ne i više od toga.
Što izbjegavati u procesu izrade web stranice
1. Samostalna izrada web stranice
Znamo - mi smo tvrtka koja pruža usluge izrade web stranica, naravno da ćemo to reći. Ali, ozbiljno, web stranica je mjesto na kojemu se vaši potencijalni kupci prvi put susreću s vašim brandom, ponudom i tvtkom. Ako web stranica izgleda kao da je nastala u kućnoj radinosti, postoji mogućnost da će ti isti potencijalni kupci o vašoj tvrtki, brandu ili proizvodu donijeti zaključke koje želite izbjeći...
2. Očekivati posjetitelje
Zaboravite na stav "kad napravite web stranicu, posjetitelji će doći sami od sebe". Postavljanje web stranice na internet samo po sebi neće rezultirati posjetima.
3. Blog
Hoćete li uistinu pisati objave/novosti u blog sekciji vaše web stranice? Budite iskreni. Ako nećete, zaboravite na blog. Web stranica sa zastarjelim objavama na blogu može stvoriti percepciju "male tvtke" ili poslovne neaktivnosti.
4. Korištenje Flasha
Neke stranice ga trebaju, ali ako možete - izbjegnite ga. Adobe više ne podržava Flash na mobilnim uređajima. Zadnje što želite je da vam potencijalni kupac ne može otvoriti web stranicu.
5. Vrhunska web stranica preko noći
Za kvalitetne web stranice potrebno je vremena. Ako želite najbolje rezultate, pripremite se na projekt u trajanju od nekoliko mjeseci.
Ponuda za izradu web stranice
Za sve upite i savjete u vezi izrade web stranica za tvrtke, organizacije ili individualce, javite nam se putem
kontakt forme,
e-maila ili na dolje navedeni broj mobitela.
Sretno,
Vaš Sohobits
www.sohobits.hr